دستگیره های هوشمند
دستگیره های هوشمند
مطالب آموزشی ۳ شهریور ۱۴۰۲

یکی دیگر از معضلات خانه های سنتی در خصوص کلید ها و دسته کلید های سنگین هست که علاوه بر مشکلاتی همچون خرابی و مفقودی باعث کاهش امنیت منزلتان نیز میشود. دستگیره های هوشمند یکی از ابزارهای کاربردی خانه های هوشمند هستند که علاوه بر زیبایی باعث افزایش ضریب امنیتی منزلتان  میشود . در ادامه به بررسی مزیت های آن میپردازیم.

۱)روش های ورود متنوع:

در خانه های سنتی کاربران فقط از طریق کلید توانایی ورود به منزلشان را دارند و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیر منتظره ی برای کلید ،کاربران با مشکلات زیادی روبه رو میشوند.دستگیره های هوشمند روش های ایمن و متعددی را ارائه میکنند ازجمله ورود از طریق اثر انگشت،رمز یکبار مصرف ،رمز دائمی ،تگ و کلید که هم ورود شما را آسان و هم امنیت افزایش میدهد .

2) ارسال گزارش سوابق :

به عنوان یک خانه دار، قفل هوشمند می تواند کاربر را از هر اتفاقی که در درب در می افتد مطلع کند، مانند رکوردهای باز کردن قفل در زمان واقعی و رکوردهای زنگ درب همچنین می‌تواند هنگام بازگشت یکی از اعضای خانواده مشخص شده به خانه به کاربر اطلاع دهد همچنیندر صورت وجود هر گونه ناهنجاری، زنگ هشدار به صدا در می آید به عنوان مثال، هنگامی که شخصی رمز عبور را بیش از حد اشتباه وارد می کند، قفل را انتخاب می کند یا باتری آن کم است به کاربر یک تماس تلفنی یا پیامک اعلان می دهد، یا زنگ آژیر را فعال می کند.

۳)رمز یکبار مصرف آفلاین:

قفل هوشمندمی‌تواند مجوزهای موقتی را برای پاسخگویی به خواسته‌های متنوع کاربر در زندگی روزمره، فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت کسب‌وکار اختصاص دهد همچنین از باز کردن قفل از راه دور، مدیریت اعضا، ایجاد رمزهای عبور موقت و رمزهای عبور آفلاین پشتیبانی می کند رمزهای عبور آفلاین را می توان ایجاد و استفاده کرد حتی زمانی که اتصال شبکه وجود ندارد

۴) ثبت تصاویر :

اگر یک بازدیدکننده بیرون از در منتظر باشد، یا یک ناهنجاری مثلا سارقی در حال خرابکاری باشد ، دوربین داخلی عکسی از بازدیدکننده یا انتخاب کننده قفل می گیرد و برای تأیید برای کاربر ارسال می کند همچنین قفل هوشمند چیزی بیش از یک دستگاه هوشمند است. کاربر می تواند آن را به سناریوهای کل خانه پیوند دهد مثلا به محض باز کردن در توسط کاربر، چراغ ایوان به صورت خودکار روشن می شود، پرده های برقی به آرامی بسته می شوند و آبگرمکن روشن شود.تصور کنید !

ما در مجموعه کی نو در کنار شماییم تا با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا از یک زندگی شیرین لذت ببرید .