سنسور نور خانه های هوشمند
سنسور نور خانه های هوشمند
مطالب آموزشی ۳ شهریور ۱۴۰۲

یکی از اجزای خانه های هوشمند سنسورهای نورهستند که در اجرای بهتر سناریوهای دلخواه شما نقش بسزایی دارند. آنها با سنجش آنلاین روشنایی محیط و مشاهده داده‌های روشنایی در هر زمان و هر مکان امکانات زیادی را دراختیارشما قرار میدهند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها میپردازیم.

کاربر سنسورروشنایی در مکان های مختلف متفاوت است و هریک ویژگی خاص خودش را دارد که ما به ویژگی این سنسورها در مکان های مختلف میپردازیم.


1)سنسور روشنایی در خانه:  نور اتاق کودک با نور اتاق بزرگسال متفاوت است و از آنجایی که سیستم بینایی نوزادان و کودکان به اندازه کافی بالغ نیست، چشمان آنها شکننده و حساس به نور است و دوست دارند به چیزها یا افراد خاصی خیره شوند. هنگامی که نوزادان و کودکان در طول شب از خواب بیدار می شوند، نور با روشنایی کم مورد نیاز است در حالی که روشنایی بیش از حد نورها ممکن است چشم آنها را تحریک کند و مانع از خواب رفتن آنها شود پس برای مراقبت خوب از نوزادان و کودکان، هر خانه باید مجهز به حسگرهای روشنایی باشد تا بهترین مراقبت را از آنها ارائه کند.


۲)سیستم روشنایی در محل کار: نورپردازی در دفتر به طور مستقیم بر ادراک بصری کارمندان تأثیر می گذارد. روشنایی مناسب نه تنها از چشم ها محافظت می کند و خستگی را کاهش می دهد، بلکه کارایی کار را نیز بهبود می بخشد. لذا افزایش معقول روشنایی و روشنایی در اتاق نیز باعث ایجاد حس باز بودن و روشنایی در فضا می شود و در نتیجه تصویر بخش را ارتقا می بخشد.

۳)  روشنایی در محل فروشگاه: کالاها و برندها قلب و روح یک فروشگاه هستند. نورپردازی عالی در نمایشگاه های کالا می تواند مشتریان را جذب کند. علاوه بر این، محیط نورانی راحت باعث صرفه جویی در انرژی و برق می شود تا به کنترل هزینه ها کمک کند.


۴)نورپردازی در گلخانه : محیط روشنایی نقش حیاتی در چرخه زندگی گیاهان و جانوران دارد و نورپردازی مناسب می تواند ارزش اقتصادی زیادی برای دامداری و کاشت ایجاد کند.شما به راحتی میتوانید در روزهای ابری که نور کافی برای گیاهانتان وجود ندارد با سنسور نور هوشمند از یک سناریو افزایش نور بهره مند شوید و سطح تولید خودتان را افزایش دهید.